Kontakta alltid oss innan du t.ex. besöker en verkstad för att vi ska kunna godkänna din reklamation.

Så här går det till att reklamera övriga artiklar:

Skicka ett mail märkt “Reklamation” till support@cykelkraft.se och förse oss med följande information:

  • Ordernummer
  • Vad är anledningen till din reklamation? Beskriv gärna problemet mer utförligt för att vi ska kunna hjälpa dig så bra som möjligt.
  • Dagsaktuell bild på hela på hela artikeln
  • Bild på kvitto/följesedel
  • Bild/video på skadan

OBS!

  • Vid reklamation av Schwalbe däck behöver vi även en bild på produktions/serienummer, det hittar du oftast inuti däcket.
  • Vid reklamation av Thule-artiklar behöver vi en bild på batchnummer, det hittar du oftast på en klisterlapp på undersidan av produkten.
  • Vid reklamation av hjälm bifoga en bild på serienumret, det hittar du på insidan av hjälmen på en liten klisterlapp.
  • För reklamationer av produkter ifrån Garmin eller Wahoo görs reklamation hos respektive återförsäljare.
Hittade du svaret?