Kontakta alltid oss innan du t.ex. besöker en verkstad för att vi ska kunna godkänna din reklamation.
Så här går det till att reklamera övriga artiklar:
Skicka ett mail märkt “Reklamation” till support@cykelkraft.se och förse oss med följande information:
- Ordernummer
- Vad är anledningen till din reklamation? Beskriv gärna problemet mer utförligt för att vi ska kunna hjälpa dig så bra som möjligt.
- Dagsaktuell bild på hela på hela artikeln
- Bild på kvitto/följesedel
- Bild/video på skadan
OBS!
- Vid reklamation av Schwalbe däck behöver vi även en bild på produktions/serienummer, det hittar du oftast inuti däcket.
- Vid reklamation av Thule-artiklar behöver vi en bild på batchnummer, det hittar du oftast på en klisterlapp på undersidan av produkten.
- Vid reklamation av hjälm bifoga en bild på serienumret, det hittar du på insidan av hjälmen på en liten klisterlapp.
- För reklamationer av produkter ifrån Garmin eller Wahoo görs reklamation hos respektive återförsäljare.