Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Cykelkraft eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Cykelkraft har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Cykelkraft ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader.

Kontakta alltid kundtjänst först vid reklamation för att få den godkänd. Är den inte godkänd innan du t.ex. besökt en verkstad kan vi tyvärr inte betala ut någon ersättning. Skickar du tillbaka en reklamation innan konsultation med oss och den inte är en godkänd reklamation kommer du bli debiterad följande för frakt- och administrativa kostnader:

Vanligt paket till ombud - 159 kr
Hemleverans paket - 299 kr
Hemleverans Skrymmande - 349 kr
Cykel - 900 kr

Hur går en reklamation till?

Läs mer under "Reklamationer" här i Hjälpcentret, på vår hemsida eller i våra köpvillkor.

Hittade du svaret?