Hur går en retur till?

  1. Fyll i retursedeln på baksidan utav orderbekräftelsen med ordernummer, artikelnummer och returorsak.
  2. Lägg produkten i sin originalförpackning och packa ned den i en skyddande kartong/påse tillsammans med retursedeln.
  3. Klistra på returfraktsedeln och lämna in på närmsta ombud.

Hur returnerar jag en cykel eller produkt med hemleverans?

Har du beställt en produkt med hemleverans utfärdar kundservice retursedeln åt dig. Skicka ett mail märkt “Retur hemleverans” till support@cykelkraft.se och förse oss med följande information:

  • Ordernummer
  • Artikelnummer samt returorsak per artikel (se nedan)
  1. För liten i storleken
  2. För stor i storleken
  3. Motsvarar inte förväntningarna
  4. Annan orsak (skriv i mailet)

Därefter hör vi av oss med vidare instruktioner.

Fakturan kommer att justeras när vi mottagit och gått igenom din retur, du kan själv ringa Klarna och be dem pausa fakturan, alternativt betala den och invänta återbetalning från oss. Observera! Har du betalt via faktura kommer huvudfakturan att vara specad med alla fraktkostnader (dvs frakt + returfrakt).

Fraktkostnader för returer:

Ombud paket: 59 kr

Hemleverans paket: 199 kr

Skrymmande produkter: 249 kr
Cyklar: 800 kr

Hittade du svaret?